You are currently viewing دو دانشمند Argonne به دلیل دستاوردهای خود در زمینه های خود شناخته شدند

دو دانشمند Argonne به دلیل دستاوردهای خود در زمینه های خود شناخته شدند


هر ساله AAAS از دانشمندان برجسته به دلیل مشارکت قابل توجه در علم تجلیل می کند.

نیوزویز – انجمن آمریکایی برای پیشرفت علم (AAAS) دو دانشمند از آزمایشگاه ملی آرگون وزارت انرژی ایالات متحده (DOE) را به عنوان اعضای AAAS در شیمی انتخاب کرده است.

ماسیمیلیانو “مکس” دلفرو، شیمیدان و رهبر گروه برنامه علمی کاتالیز در دپارتمان علوم و مهندسی شیمی آرگون و دانشمند ارشد در دانشکده مهندسی مولکولی پریتزکر در دانشگاه شیکاگو، و آرتور جی. شولتز، دانشمند بازنشسته در بخش علوم اشعه ایکس آرگون، به کادر برجسته ای از محققان خواهد پیوست که به خاطر دستاوردهایشان شناخته شده اند.

این فرصتی است تا واقعاً از همه افرادی که در چند سال گذشته با من کار کرده اند تشکر کنم. این به همان اندازه پاداش آنهاست که مال من است.» – ماسیمیلیانو “مکس” دلفرو، دانشمند آرگون

دلفرو بر اساس کارش در توسعه یک فرآیند کاتالیزوری برای تبدیل پلاستیک های یکبار مصرف به مواد شیمیایی با ارزش بالاتر که می تواند برای تولید نیازهای روزمره استفاده شود، انتخاب شد. کار او اهمیت اتخاذ یک رویکرد جامع را برای تجزیه پلاستیک های ضایعات به بلوک های سازنده اصلی آنها، ایجاد یک سیستم حلقه بسته که در آن پلاستیک ها می توانند به طور بی پایان و بدون تخریب بازیافت شوند را برجسته می کند. این تغییر می تواند زباله های پلاستیکی و آلودگی محیط زیست را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و بازیافت پلاستیک را در دراز مدت پایدارتر کند. در طول سال‌ها، این کار توسط دفتر علوم پایه انرژی وزارت انرژی از طریق مؤسسه پردازش پلاستیک تعاونی، مرکز تحقیقات مرزی انرژی پشتیبانی شده است. دفتر کارایی انرژی و انرژی های تجدیدپذیر وزارت انرژی (دفتر فناوری های انرژی زیستی و دفتر مواد پیشرفته و فن آوری های تولید)؛ و آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته DOE – انرژی.

دلفرو گفت: “این فرصتی است تا واقعاً از همه افرادی که در چند سال گذشته با من کار کرده اند تشکر کنم.” «این به همان اندازه پاداش آنهاست که مال من است. می‌خواهم از آلفرد پی. ساتلبرگر، دستیار و معاون سابق آزمایشگاه آرگون، که من را نامزد دریافت جایزه کرد و مربی بزرگی برای بسیاری از دانشمندان آزمایشگاه بود، تشکر کنم.

شولتز این افتخار را به دلیل مشارکت در علم پراش نوترون دریافت کرد. به طور خاص، کار شولتز در بیش از 40 سال توانایی دانشمندان را برای جمع‌آوری داده‌ها از آزمایش‌های زمان پرواز پراش نوترون Laue (TOF) که از زمان سفر نوترون‌ها برای تخمین دقیق سرعت‌ها و طول‌موج‌ها استفاده می‌کنند، ارتقا داد. در دهه 1980، شولتز در توسعه نوع جدیدی از آشکارساز برای پراش سنج تک کریستالی در منبع نوترون پالسی شدید آرگون (IPNS) مشارکت داشت و از آن برای پیشبرد تحقیقات در چندین زمینه، از جمله روابط ساختار-ویژگی در مواد جامد استفاده کرد. و توصیف ساختار و پیوند در کمپلکس های هماهنگی فلزات واسطه از آن زمان، شولتز به توسعه پراش سنج ها در منبع نوترون اسپلاسیون (SNS)، یک مرکز کاربر دفتر علوم DOE در آزمایشگاه ملی Oak Ridge DOE کمک کرد و تحقیقاتی را روی بسیاری از مواد مختلف انجام داد، از جمله مطالعات سوئیچینگ پلاریزاسیون در فروالکتریک های حاوی هیدروژن.

«IPNS در Argonne یک مکان هیجان انگیز برای کار بوده است. من خوش شانس بودم که در توسعه پراش نوترون TOF در IPNS و بعداً در SNS مشارکت داشتم. این کار بدون مشارکت قابل توجه بسیاری از همکاران انجام نمی شد و من می خواهم از مشارکت آنها تشکر کنم.”

دلفرو و شولتز از محیط فراگیر و همکاری در Argonne برای موفقیت خود تقدیر می کنند.

“این کار نمی توانست بدون مشارکت قابل توجه بسیاری از همکاران انجام شود، و من می خواهم از آنها برای کمک هایشان تشکر کنم – آرتور شولتز، دانشمند Argonne.”

آرگون بهترین مکان برای نوآوری است و مردم به ایده حل مشکلات بزرگ دلبسته هستند. همه برای این یک هدف کار می کنند. من فکر می کنم کار کردن در این محیط شگفت انگیز است.

هر سال، شورای AAAS اعضایی را انتخاب می کند که “تلاش برای پیشرفت علم یا کاربردهای آن از نظر علمی یا اجتماعی متمایز است.”

افتخار انتخاب شدن به عنوان عضو AAAS در سال 1874 آغاز شد و با گواهینامه و روزت شناخته می شود. بعلاوه، مجمع سالانه یاران در 21 سپتامبر در واشنگتن برگزار خواهد شد و به مناسبت 150 سالگرد این جایزه جشن گرفته خواهد شد.هفتم سالگرد.

آزمایشگاه ملی آرگون به دنبال راه حلی برای مشکلات مبرم ملی در علم و فناوری است. اولین آزمایشگاه ملی کشور، Argonne، تحقیقات پایه و کاربردی پیشرو را در تقریباً هر رشته علمی انجام می دهد. محققان Argonne از نزدیک با محققین صدها شرکت، دانشگاه و سازمان های فدرال، ایالتی و شهرداری همکاری می کنند تا به آنها کمک کنند تا مشکلات خاص خود را حل کنند، رهبری علمی آمریکا را ارتقا دهند و کشور را برای آینده ای بهتر آماده کنند. با کارکنان بیش از 60 کشور، Argonne توسط مدیریت می شود UChicago Argonne, LLC برای دفتر علوم وزارت انرژی ایالات متحده.

دفتر علوم وزارت انرژی ایالات متحده بزرگترین حامی تحقیقات پایه در علوم فیزیکی در ایالات متحده است و برای رسیدگی به برخی از مهم ترین چالش های زمان ما کار می کند. برای اطلاعات بیشتر مراجعه کنید https://energy.gov/scence.





Source link