You are currently viewing آزمایشات سدیم برای یک راکتور هسته ای در آرگون

آزمایشات سدیم برای یک راکتور هسته ای در آرگون


اخبار – از ساخت و ساز گرفته تا عملیات و تعمیر و نگهداری، یک کهنه سرباز جوان شیکاگو اثر انگشت خود را در سراسر مرکز تحقیقات هسته ای آرگون دارد.

دنی آندوجار اهل شیکاگو برای کار در زمینه انرژی هسته ای برنامه ریزی نکرد. پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان، او به نیروی تفنگداران دریایی ایالات متحده پیوست و قبل از پیوستن به یک واحد وظیفه فعال در عراق، به عنوان مکانیک هاموی آموزش دید. پس از آن تور، او به زادگاهش بازگشت و مهارت های مکانیکی خود را در شرکتی به کار برد که از فرآیندی شامل سدیم برای تولید پودر تیتانیوم استفاده می کرد. این شغل به او تجربه کار با پمپ‌ها، دریچه‌ها، مخازن و حلقه‌های آغشته به سدیم را داد – همه همان زیرساخت‌هایی که او اکنون روزانه به‌عنوان یکی از اعضای مهم تیم کوچکی که برخی از پیشرفته‌ترین تحقیقات راکتور هسته‌ای کشور را توسعه می‌دهند، استفاده می‌کند.

آندوجار یک اپراتور تاسیسات آزمایشی در آزمایشگاه ملی آرگون (DOE) وزارت انرژی ایالات متحده است. تاسیسات زنجیره تست مهندسی مکانیزم (METL).. او با پوشیدن لباس آشنای مکانیک صنعتی یا خودرویی، تحقیقاتی را امکان پذیر می کند که جامعه تحقیق و توسعه جهانی، صنعت هسته ای ایالات متحده و اکثر آمریکایی ها را تحت تأثیر قرار می دهد. تاسیسات METL تحقیقاتی را روی راکتورهای پیشرفته انجام می دهد، یک فناوری هسته ای که می تواند مقادیر زیادی انرژی بدون کربن تولید کند و اتکای ایالات متحده به منابع انرژی تجدید ناپذیر مانند نفت و گاز را کاهش دهد.

اندوجار با لبخند و چیزی شبیه شانه بالا انداختن گفت: “من دوست دارم تحت فشار کار کنم.” فکر می کنم این را در تفنگداران دریایی یاد گرفتم. وقتی همه چیز برای دیگران آشفته است، من کار می کنم و کارها را انجام می دهم.»

درک کولتگن، رهبر گروه تیم METL، یکی از اولین اعضای تیمی بود که در ابتدا با آندوجار برای نقش فعلی اش در آرگون مصاحبه کرد. در آن زمان، در سال 2016، تاسیسات METL در حال ساخت بود. آن دو مرد با هم صحبت کردند و با هم از میان تأسیسات ناتمام عبور کردند، و کولتگن تحت تأثیر قرار گرفت که بسیاری از تجهیزات قبلاً برای آندوجار آشنا بودند.

“من دوست دارم تحت فشار کار کنم. فکر می کنم این را در تفنگداران دریایی یاد گرفتم. وقتی همه چیز برای دیگران آشفته است، من کار می کنم و کارها را انجام می دهم.» – دنی آندوجار، آزمایشگاه ملی آرگون

کولتگن به یاد می آورد: «دنی از کار قبلی خود تجربه و تکنیک هایی در کار با فلزات قلیایی داشت. این یکی از دلایلی بود که او توانست کارهای زیادی را انجام دهد که برای اجرای یک برنامه تحقیقاتی جامع و پیشرفته در زمینه فلزات قلیایی ضروری بود.

آندوجار علاوه بر آشنایی با ابزارها و تجربه کار با فلزات قلیایی، مهارت‌های بیشتری را نیز به همراه داشت که به خوبی به تیم METL کمک کرد و آنها در مرحله ساخت و ساز به سمت عملیات واقعی حرکت کردند. مانند هر پروژه ساختمانی، METL به متخصصین آموزش دیده در نجاری، جوشکاری، اتصالات لوله و عایق کاری و همچنین کارهای برقی ماهر نیاز داشت. Andujar در همه این زمینه ها و نصب ترموکوپل، یکپارچه سازی سنسور، مدار و سیم کشی کمک کرد. تعداد زیادی کابل.

کولتگن گفت: «دنی هزاران فوت کابل متر را اجرا کرد، اجزای آن را با گرمکن ها و حسگرها، کانال های مسیریابی، لوله ها و زیرساخت های دیگر را تجهیز کرد.

همه این کارها آزمایش‌هایی را امکان‌پذیر ساخت که بر سدیم مذاب راکتور تمرکز دارند. سدیم خنک‌کننده‌ای است که می‌تواند به راکتورهای آینده در تولید بدون کربن کمک کند انرژی هسته ای کارآمدتر با ضایعات کمتر تاسیسات METL شامل چهار کشتی جداگانه است که محققان می توانند سیستم پیشرفته راکتور و توسعه فناوری اجزا را آزمایش کنند. حسگرهای METL – که توسط Andujar و تیم کار می‌کنند – نوسانات دما را هنگام گردش سدیم کنترل می‌کنند. METL بینشی در مورد عملکرد اجزای صنعتی در محیطی بسیار شبیه به یک راکتور هسته ای خنک شده با سدیم ارائه می دهد. علاوه بر این، نسل بعدی دانشمندان، مهندسان و تکنسین های هسته ای بر اساس تجربه METL، درک بهتری از طراحی، ساخت، تعمیر و نگهداری و نیازهای عملیاتی راکتورهای هسته ای پیشرفته به دست می آورند.

امروزه آندوجار به جای ساخت و ساز بر روی بهره برداری و نگهداری تمرکز دارد. این شامل نظارت بر عملیات تصفیه، انجام بررسی ها و کالیبراسیون تجهیزات است. او تمام مواد حساس مورد استفاده در METL را فهرست می کند و در بحث های طراحی مشارکت می کند.

نکته مهم این است که از افزودن کشتی های آزمایشی جدید به زیرساخت های موجود METL پشتیبانی می کند. این امر تا حدی به دلیل پایگاه مشتریان رو به رشد METL ضروری است، و همچنین به این دلیل که یک آزمایش پیشگام اغلب به آزمایشی دیگر منجر می شود.

به عنوان مثال در مقاله آزمایشی ترموهیدرولیک (THETA).مهندس ارشد Matt Weathered یک راکتور هسته‌ای خنک‌شده با سدیم را با یک هسته گرم‌شده الکتریکی شبیه‌سازی کرد. Weathered آزمایش را طراحی کرد و سپس با Andujar برای مونتاژ آن کار کرد.

آندوجار گفت: “من سیم کشی، اتصالات و نصب ترموکوپل را روی THETA انجام دادم.” “مت مغز است، اما اثر انگشت من روی اوست.”

Weathered اخیراً یک سیستم ثانویه برای THETA طراحی و راه اندازی کرده است که گرما را حذف می کند. THETA به شبیه سازی شرایط عملیاتی مختلف معمولی یک راکتور در مقیاس کامل کمک می کند تا محققان بتوانند داده های تجربی را برای کمک به توسعه طرح های ایمن تر و کارآمدتر جمع آوری کنند. آندوجار از نزدیک با Weathered همکاری کرد تا این آزمایش را به واقعیت تبدیل کند.

کریس گراندی، رئیس توسعه فناوری پیشرفته Argonne در علم و مهندسی هسته‌ای، گفت: «دنی یکی از اعضای کلیدی توسعه METL بود. METL فرصت خوبی است تا افرادی مانند دنی با شما کار کنند و می توانید 100% روی او حساب کنید.

در واقع، آندوجار وقتی در مورد کار در METL صحبت می کند، به صورت مفرد صحبت نمی کند. “ما تست مقاومت بخاری را انجام دهید. “ما گواهینامه QEW2 را دریافت کرد ما کدهایی را برای استفاده در دنیای واقعی تولید می کند. تاکید بر تلاش جمعی ذهنیتی است که او می گوید از دوران حضورش در تفنگداران دریایی منتقل شده است. تمرکز او ماموریت مشترک است، ابتدا در تفنگداران دریایی و اکنون در Argonne و METL.

اندوجار گفت: “این هرگز فقط من، من، من نیستم.” این تیم است.

برای رسیدن به علایق فردی تر او، باید از اندوجار در مورد یک سیستم کاملاً متفاوت اما به همان اندازه پیچیده بپرسیم: زندگی حیوانات عجیب و غریب. به طور خاص، آفتاب پرست های رنگی آمبانجا و پلنگ آمبیلوب و زیستگاه آنها.

او گفت: «من سرگرمی‌هایی را انتخاب می‌کنم که مرا به یادگیری و غلبه بر چیزهای خاصی سوق می‌دهند. من تحقیقات عمیق زیادی انجام می دهم و ویدیوهای یوتیوب را تماشا می کنم تا بتوانم چیزها را بفهمم.

آندوجار 11 بچه جوجه ریزی می کند که می توانند به سبز، آبی، قرمز یا زرد تغییر کنند. او قفس‌های آن‌ها را به‌صورت آنلاین سفارش می‌دهد و نازل‌های خود را برای ساختن آب‌پاش‌هایی که جنگل‌های بارانی استوایی ماداگاسکار را شبیه‌سازی می‌کنند، نصب می‌کند. زیستگاه ها در رطوبت 50 درصد یا بیشتر کاملاً کنترل می شوند و آندوجار با دقت به دنبال گیاهان خاصی است که Ambans و Ambilobes برای رشد به آنها نیاز دارند. دلیل این همه شجاعت شخصی؟

آندوجار گفت: “حیوانات منحصر به فرد هستند و داشتن آنها بسیار عالی است.” “من دوست دارم کار خودم را انجام دهم. این مرا هدایت می کند.”

METL توسط DOE، مرکز ملی نوآوری راکتور برای عملیات و تعمیر و نگهداری دفتر انرژی هسته ای، و برنامه تحقیق و توسعه فناوری راکتور پیشرفته آن، تامین می شود.

آزمایشگاه ملی آرگون به دنبال راه حلی برای مشکلات مبرم ملی در علم و فناوری است. اولین آزمایشگاه ملی کشور، Argonne، تحقیقات پایه و کاربردی پیشرو را در تقریباً هر رشته علمی انجام می دهد. محققان Argonne از نزدیک با محققین صدها شرکت، دانشگاه و سازمان های فدرال، ایالتی و شهرداری همکاری می کنند تا به آنها کمک کنند تا مشکلات خاص خود را حل کنند، رهبری علمی آمریکا را ارتقا دهند و کشور را برای آینده ای بهتر آماده کنند. با کارکنان بیش از 60 کشور، Argonne توسط مدیریت می شود UChicago Argonne, LLC برای دفتر علوم وزارت انرژی ایالات متحده.

دفتر علوم وزارت انرژی ایالات متحده بزرگترین حامی تحقیقات پایه در علوم فیزیکی در ایالات متحده است و برای رسیدگی به برخی از مهم ترین چالش های زمان ما کار می کند. برای اطلاعات بیشتر مراجعه کنید https://energy.gov/scence.





Source link