You are currently viewing کین برنده جایزه Gopal K. Shenoy Excellence در Beamline Science در سال 2024 شد

کین برنده جایزه Gopal K. Shenoy Excellence در Beamline Science در سال 2024 شد


Newswise — فیزیکدان Dennis T. Keene در سال 2024 برنده جایزه Gopal K. Shenoy Excellence in Beamline Science است. او دانشمند پرتوشناسی و مدیر تیم دسترسی مشترک Dupont-Northwestern-Dow (DND-CAT) در منبع فوتون پیشرفته (APS) وزارت انرژی ایالات متحده (DOE) در آزمایشگاه ملی آرگون DOE. او همچنین استاد پژوهشی در گروه علوم و مهندسی مواد در دانشگاه نورث وسترن است.

جایزه سالانه دانشمندان فعال beamline در APS، یک مرکز کاربری دفتر علوم DOE، برای مشارکت قابل توجه در تحقیق یا ابزار دقیق و پشتیبانی از جامعه کاربران beamline قدردانی می کند. خدمات مصرف کننده APS، که این جایزه را اداره می کند، در سال 2017 به افتخار مرحوم گوپال کی. شنوی، نام آن را تغییر داد. شنوی یک دانشمند مواد با تجربه بود که از نزدیک در ایجاد APS شرکت داشت و همچنین از حامیان مشتاق دانشمندانی بود که در آنجا تحقیق می کردند.

کین گفت: دریافت جایزه Gopal K. Shenoy افتخار ویژه ای است. ​”سی سال پیش، هنگامی که ما شروع به ساخت خطوط پرتوهای DND کردیم، گوپال از ما در APS استقبال کرد و رهبری او برای قادر ساختن ما و APS برای موفقیت حیاتی بود. من از همکاران تحقیقاتی و تیم DND برای همکاری ما و از DuPont، Northwestern، Dow و APS برای حمایتشان سپاسگزارم.”

کین از سال 2005 مدیر DND-CAT بوده است. این مرکز پیشرفته اشعه ایکس که در بخش پنجم APS قرار دارد، منحصر به فرد است که آزمایش در مقیاس صنعتی و توسعه محصول را با قدرت علمی ترکیب می کند، به این معنی که کین وظیفه چالش برانگیز ایجاد تعادل بین نیازها و انتظارات شرکای صنعتی و دانشگاهی است. همچنین کار ارتقاء تسهیلات DND-CAT را همزمان با ارتقاء APS انجام می دهد.

دریافت جایزه Gopal K. Shenoy برای من افتخار ویژه ای است. گوپال 30 سال پیش، زمانی که ساخت خطوط پرتوهای DND را آغاز کردیم، از ما به APS استقبال کرد و رهبری او برای قادر ساختن ما و APS به موفقیت حیاتی بود. من از همکاران تحقیقاتی و تیم DND برای همکاری ما و از DuPont، Northwestern، Dow، و APS برای حمایت آنها سپاسگزارم – دنیس تی کین، فیزیکدان و مدیر DND-CAT

در زمان کارگردانی کین، DND-CAT با تولید بیش از 1200 مقاله، سهم قابل توجهی در بهره وری APS داشت. نامزدها ذکر کردند که فقط تحت رهبری واقعا استثنایی می‌توان الف خط پرتو سال به سال به چنین تأثیر علمی دست می یابد.

کین همچنین از طریق تحقیقات خود کمک های مستقیم مستقیمی به علم کرد. او در توسعه و نشان دادن روش های جدید و پیشرفته اشعه ایکس سنکروترون موفق بود و در زمینه میکروتوموگرافی تأثیرگذار بود.

کسانی که او را نامزد کردند، در مورد صبر، توانایی او در حل مشکلات و فداکاری او اظهار نظر کردند. آنها به تعهد او برای آموزش به دانشجویان کارشناسی و فوق دکتری نحوه کار با خط پرتو و چگونگی تطبیق آزمایشات خود برای امکان اندازه گیری اشاره کردند.

Keen که به دلیل حمایت از جامعه کاربران APS شناخته می شود، به عنوان یک عضو خدمت کرد و به عنوان رئیس شورای کاربر شریک APS انتخاب شد. او همچنین به عنوان رئیس تعیین شده کمیته تخصیص پرتو، که مسئول تخصیص زمان پرتو به کاربر عمومی است، خدمت کرد.

کین مدرک دکترای فیزیک را از دانشگاه پرینستون و مدرک کارشناسی فیزیک را از دانشگاه هاروارد دریافت کرد.

درباره منبع فوتون پیشرفته

منبع فوتون پیشرفته (APS) دفتر علوم وزارت انرژی ایالات متحده در آزمایشگاه ملی آرگون یکی از پربازده‌ترین امکانات منبع نور پرتو ایکس در جهان است. APS پرتوهای ایکس با روشنایی بالا را در اختیار جامعه متنوعی از محققان در علم مواد، شیمی، فیزیک ماده متراکم، علوم زیستی و محیطی و تحقیقات کاربردی قرار می دهد. این اشعه ایکس برای مطالعه مواد و ساختارهای بیولوژیکی مناسب است. توزیع عنصری؛ حالات شیمیایی، مغناطیسی، الکترونیکی؛ و طیف گسترده ای از سیستم های مهندسی مهم از نظر فن آوری از باتری ها به اسپری های انژکتوری که همگی زیربنای رفاه اقتصادی، فنی و فیزیکی کشور ما هستند. هر سال بیش از 5000 محقق از APS برای تولید بیش از 2000 مقاله در توصیف اکتشافات چشمگیر و حل ساختارهای پروتئینی بیولوژیکی مهم تری نسبت به کاربران هر مرکز تحقیقاتی منبع نور پرتو ایکس استفاده می کنند. دانشمندان و مهندسان APS در حال ابداع فناوری هستند که زیربنای عملیات پیشرفته شتاب دهنده و منبع نور است. این شامل دستگاه‌های درج می‌شود که پرتوهای ایکس بسیار درخشان تولید می‌کنند، لنزهایی که پرتوهای ایکس را تا چند نانومتر متمرکز می‌کنند، ابزارهایی که نحوه تعامل پرتوهای ایکس با نمونه‌های مورد مطالعه را به حداکثر می‌رسانند، و نرم‌افزاری که جمع‌آوری و مدیریت می‌کند. حجم عظیمی از داده های حاصل از اکتشافات در APS.

این تحقیق از منابع موجود در Advanced Photon Source، یک مرکز کاربری دفتر علوم DOE ایالات متحده که توسط آزمایشگاه ملی Argonne تحت قرارداد شماره DE-AC02-06CH11357 برای دفتر علوم DOE اداره می‌شود، استفاده کرد.

آزمایشگاه ملی آرگون به دنبال راه حلی برای مشکلات مبرم ملی در علم و فناوری است. اولین آزمایشگاه ملی کشور، Argonne، تحقیقات پایه و کاربردی پیشرو را در تقریباً هر رشته علمی انجام می دهد. محققان آرگون با محققان صدها شرکت، دانشگاه، و سازمان های فدرال، ایالتی و شهرداری همکاری نزدیک دارند تا به آنها کمک کنند تا مشکلات خاص خود را حل کنند، رهبری علمی آمریکا را ارتقا دهند و کشور را برای آینده ای بهتر آماده کنند. با کارکنان بیش از 60 کشور، Argonne توسط مدیریت می شود UChicago Argonne, LLC برای دفتر علوم وزارت انرژی ایالات متحده.

دفتر علوم وزارت انرژی ایالات متحده بزرگترین حامی تحقیقات پایه در علوم فیزیکی در ایالات متحده است و برای رسیدگی به برخی از مهم ترین چالش های زمان ما کار می کند. برای اطلاعات بیشتر مراجعه کنید https://energy.gov/scence.





Source link